18 januari 2015

Over bloempjens en nog meer sterretjes...


Als je mij volgt op Facebook, heb je gisteren wellicht gezien dat ik freezer paper bloemen heb getekend. Natuurlijk wordt elk freezer paper onderdeeltje bekleed met een mooi stofje. Voor deze bloemen wordt dat bruin voor de stengel en blaadjes en roze en rood voor de eigenlijke bloem.

If you follow me on Facebook, you might have seen I've been making freezer paper flowers. Of course, each freezer paper part is covered with a lovely fabric. For these flowers, I choose brown for the stems and leaves and red and pink for the actual flowers. 


Toen ik aan deze quilt begon, wilde ik 'iets kleins, snels en simpels' maken. Nou ja, het is dus alles behalve dat! De top is nu al 75 x 75 cm en nog lang niet klaar. Het appliceren is best een klus, maar o zo leuk om te doen! Ik had eerst een eenvoudiger patroon getekend, maar ik koos uiteindelijk voor deze 'bloempjens', want die zien er zo schattig uit.

When I started this quilt, I planned on making 'a small, fast and easy quilt'. Well, it's all, but that! The top is already 75 cm x 75 cm and far from finished. The appliqué part is quite a lot of work, but so much fun! I had designed a more primitive appliqué pattern first, but I settled for these flowers, since they're so lovely.


Natuurlijk helpt Beestje weer goed mee. Terwijl ik rustig de ene steek na de andere maak, test hij of het warm genoeg wordt.

Of course Thijs is helping me. While I make stitch after stitch, he's testing whether the quilt is going to be warm enough or not.


De sterren schieten al op. Ik heb er nu 8 klaar, nog veel te gaan. Maar nodigt zo'n stapeltje stoffen niet uit om meteen mee aan de slag te gaan?

Fijne dag!

The stars are coming along quite well. I've finished 8 so far, still many to go. But doesn't a pile of cut fabrics tempt one to get started right away?

Have a nice day!

4 opmerkingen:

Ineke zei

Het is ook een mooi bloempje, applicaties zijn leuk, maar ook fijn om te doen. Thijsje ligt weer heerlijk, hij treft het bij zo'n "lappe-vrouwtje"

Liefs, Ineke

Anoniem zei

so pretty :0) mari

Truus zei

Thijs is toch een grote bofkont met al die mooie quilts om op te liggen! Hier is een poes aan 't mekkeren naar de vogeltjes...
Heerlijk appliceren-vind dat zo'n leuk werk om te doen.Maar nu even geen tijd --eerst wat maken voor nieuwe kleinzoon die eind maart komt.
Veel quiltplezier
groetjes,Truus uit Drenthe

Truus zei

Prachtige quilt is het geworden!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...