25 mei 2014

Over kipjes, 'n nieuw blok en 'n heerlijk zonnetje...


Gelukkig ben ik weer bijna helemaal genezen (er rest enkel nog een flinke verkoudheid, maar die verdwijnt als het goed is vanzelf). Ik heb weer meer energie en heb dan ook lekker buiten in het zonnetje aan een nieuwe blokje van mijn Vin du Jour quilt gewerkt. Benen omhoog, kopje thee (ja, altijd!) erbij... Ik kon me niet meer wensen!

Almost completely healthy again (except for a cold, which needs some more time to cure), I worked on a new block of my Vin du Jour quilt while enjoying the sunshine. Legs up, tea (yes, always!) nearby,... I couldn't ask for more!


De boer is eerder deze week langs geweest om het gras in de wei achter onze tuin te maaien. Ik sta altijd versteld van die grote machines en 'accesoires' dat ze gebruiken om de velden te bewerken. Deze keer hing er achter de traktor iets roods dat helemaal automatisch uitgeklapt kon worden en dan het gras schudde, zodat het sneller zou drogen. Het ziet er zo eenvoudig uit, maar ik denk dat het moeilijker is dan het lijkt! Later kwam hij terug om het gras in 'rijtjes' te leggen zodat het, nog weer later, gemakkelijk opgehaald kon worden.

The farmer came by earlier this week to mow the grass in the field behind our garden. I'm always amazed by these large machines and 'accessories' they use to work the fields. This time, it was something fancy that could be unfolded automatically and which shook the grass so it would dry more quickly. It looked like 'piece of cake' but I'm sure it's more difficult than it seems! Later, the grass was put in 'rows', to pick it up later.


In de tussentijd genoten de kipjes van een wandelingetje door het pas gemaaide veld. Eerst kwam er één van de hanen tevoorschijn, maar ze zijn nooit alleen. Kijk, daar heb je de rest van de groep al. Ze zijn zo schattig, altijd scharrelen ze samen rond. De hennen zijn klein en zwart. De hanen hollen elkaar altijd achterna door het veld. Dat is zo'n grappig zicht!

In the meanwhile, the chicks enjoyed the mowed field as they went for a little walk. First, there was only one of the roosters, but they're never alone. Look, there's the rest of the group. They're so cute, always walking together. The hens are black and smal. The roosters always chase each other through the field, which is really fun to see.


Één van de hanen wandelde in z'n eentje naar de andere kant van het veld, gadegeslagen door de andere haan. Hij was te klein om nog over de grasbergjes heen te kijken, je zag enkel z'n staart nog.

One of the roosters walked to the other side of the field, while the other one was watching him. He was too small to look over the rows of grass, only the tips of his tail feathers where still visible.


Genoeg over de kipjes, ze wandelen elke dag door de wei en ik kan er nog wel uren naar kijken, maar er is werk aan de winkel. Het patchworkblok is klaar en wil graag een fotoshoot!

Enough about the chicks, they walk around the field every day and I could watch them for hours, but there's work to be done. The patchwork block wants a photo shoot, because it's finished!


Is 'ie niet mooi geworden?

Fijne dag!

Doesn't it look pretty?

Have a nice day!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Ellen,

Wat heerlijk dat het nu weer beter met je gaat!

En wat is dat een mooi blok! Ik ben heel benieuwd hoe je verder gaat met deze stoffen : ik blijf je blog wel volgen:-)

Fijne zondag en lieve groet,

Anjo.

Marga (MarPie) zei

Goed nieuws om te vernemen dat het beter met je gaat.
Leuk de kippen in het gras maar je blokje is te gek.

Groetjes,
Marga♥

ria vogelzang zei

Fijn dat het weer beter met je gaat! En dan is het zeker heerlijk genieten met een kopje thee,beentjes omhoog en een handwerkje in de zon!
Die grappige kipjes; zo leuk om ze aan de wandel te zien!
En wat een pracht van een blok is dat! Ik hou van sterren en met dat driehoekje in de hoek..... zo nieuwsgierig hoe dat samenvalt met een ander blok! Hou je de hoeken in dezelfde stof, of doe je andere stoffen?
Geniet nog vandaag, groetjes, Ria.

inge zei

heel mooi blok!

Dientje zei

Gelukkig dat het beter gaat en je meer energie hebt. Laat de kippetjes maar gaan, laten ze ook een eitje voor je achter? Het blok is mooi geworden, mooie stof.
Fijne zondag,
Dientje (dientjes.blogspot.nl)

Ineke zei

Wat fijn dat je je beter voelt! Mooi dat werk op land hé?Ik kan er altijd zo van genieten, maar alleen op gepaste afstand omdat ik veel en vaak last heb van "hooikoorts"
Mooi blok zeg, prachtig!!!Die stofjes zijn ook geweldig!!!

Liefs, Ineke

Truus zei

Geweldig om weer wat van je te horen en dat het nu de goede kant opgaat met jou.
Mooi blok is dit en heerlijk om weer buiten te zitten en genieten van je omgeving.
'Gewone' kippen of krielkippen?? Hoop dat ze jullie ook een eitje brengen-veel lekkerder dan die uit de winkel.
Succes met je blokken en beterschap met het restant van de verkoudheid.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ellie's Quiltplace zei

@ Anjo: dankjewel :o) Ik ben nog altijd aan het snotteren, maar voor de rest gaat het gelukkig weer goed.

@ Marga: tijdens mijn ontbijt zie ik de kipjes ook altijd langsscharrelen. Lijkt me best fijn, zo'n zorgeloos leven. Gewoon lekker door een wei wandelen, alleen oppassen dat er geen paard op je gaat staan ;o)

@ Ria: de blokken worden verschillend, dus geen herhaling van de hoekblokken in deze kleur. Je zal het vanzelf wel zien :o)

@ Inge: dankjewel!

@ Dientje: eitjes laten ze helaas niet achter Maar ik vind het zonder eitjes ook leuk om ze te zien :o)

@ Ineke: oej, hooikoorts is super vervelend. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar ZusJe wel. Dan inderdaad op afstand genieten.

@ Truus: ik heb geen enkel idee. Ik ken niks van kippen... Ik zal het eens moeten opzoeken eigenlijk.
Eitjes hebben we er niet van. Geen idee of ze die leggen en zo ja, waar. Ik weet ook niet van wie ze zijn, ze wandelen altijd in de weilanden en het bos hierachter.
Snotteren is zo vervelend, maar ik ben al blij dat ik me voor de rest weer helemaal beter voel.

jjthor zei

Glad your feeling better! Love the block

Ellie's Quiltplace zei

@ Jennifer: thank you!

Unknown zei

Goed om te lezen dat je weer opknapt. Het blok dat je gemaakt hebt vind ik erg mooi

Ellie's Quiltplace zei

@ Annet: dankjewel! Ik ben ook tevreden met het blok. Als je het zelf ontwerpt, en geen voorbeeld hebt, is het toch altijd maar weer even afwachten hoe het wordt.

Flickenstichlerin zei

Your patchwork block looks super cute. The colors fit wonderful together.
Great story with the chicks.
Greetings,
Sylvia

Ellie's Quiltplace zei

@ Sylvia: thank you! Yesterday, I saw the chicks eating seeds from my neighbour's vegetable garden. I don't think they're allowed to ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...