11 mei 2014

'n Beginnetje...


Ken je dat gevoel? Die nieuwsgierigheid en drang om aan een nieuwe quilt te beginnen? Als je bijna klaar bent met het tekenen van de mallen op de stof en je eigenlijk al een paar steekje wilt maken, gewoon om te zien hoe het wordt?

Do you know the feeling? That urge to get started on a new quilt? When you have drawn most of the templates onto the fabric, and you feel like making a few stitches, just to get a first look at how it's going to be?


Ik heb de verleiding weerstaan deze keer en ik ben pas aan het eerste blok begonnen nadat alle stoffen getekend en geknipt waren. Het is zoveel fijner om alles netjes per blok klaar te hebben liggen, zodat je meteen aan de slag kan, zonder dat je er nog aan moet denken om bij dat blok nog wat van die stof toe te voegen of eerst moet gaan zoeken waar die ene mal ook weer is gebleven.

I resisted the temptation this time, and only started on the first block after all blocks were drawn and cut. It's so much better when everything is organized per block, so you can get started on it, without having to remember to cut some additional pieces, or to search for the templates first.


Ik heb deze stoffen een aantal maanden geleden al gekocht, toen ik nog geen ontwerp had voor de quilt. Omdat ik altijd de neiging heb om veel te veel stof te kopen, had ik deze keer wat minder aangeschaft... met als gevolg natuurlijk dat ik nu moest puzzelen om alle stukjes eruit te krijgen... Maar ik weet zeker dat ik, als ik meer had gekocht, weer heel veel had over gehouden. De dilemma's van een quiltster... ;o)

I had bought these fabrics a couple of months ago, when I hadn't had a design for the quilt in mind yet. Because I tend to always buy far too much fabric,I decided to bought a little less this time. And... yes, I did have to puzzle to not be short of some of the fabrics... I bet that, when I had bought more, I would have much scraps left. A quilters' dilemma... ;o)


Zo, hier is dan het eerste stukje van het eerste blok. Ik heb de smaak helemaal te pakken, dus laat ik jullie voor nu en ga ik snel verder aan de slag!

Fijne zondag!

So here's the first part of the first block. It does taste like more, so I'll leave you for now and get some sewing done!

Have a nice Sunday!

7 opmerkingen:

Tania zei

Dat begin ziet er weer veelbelovend uit! Benieuwd naar de rest.

Anoniem zei

Dat gevoel ken ik ook om gelijk te beginnen omdat ik wil weten of het zo wordt als ik dacht.
Je beginnetje ziet er goed uit-netjes gewerkt hoor! (lol)
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Oh ja die verleidingen, soms wel heel erg. Zoals woensdag was ik in een grote hal waar de Stoffenspektakel was opgesteld hier in onze stad, kocht ik meer dan nodig was. Maar ja, je weet maar nooit hé en het was lekker goedkoop ;-)

Liefs, Ineke

inge zei

wat een discipline om eerst te tekenen en te snijden! ik bewonder het, maar kan het niet ;-) benieuwd hoe je nieuwe quilt gaat worden!

Rennie zei

Oh ja ik herken dat kriebelende gevoel voor aanvang van een nieuwe quilt. Je kunt er soms van dromen. Maar zoals mijn ma altijd zei: goede voorbereiding is het halve werk!

Guusje, zei

Leuk een nieuwe quilt en wat ziet het er mooi uit.

Ellie's Quiltplace zei

@ Tania: ik ook ;o)

@ Truus: dankjewel. Ik ben nogal pietje precies als het op quilten aankomt.

@ Ineke: dat is altijd gevaarlijk: goedkope stoffen. Daar gaat altijd veel meer van mee naar huis dan nodig is. Geniet ervan!

@ Inge: ik vind het fijner, maar ik doe het ook niet voor elke quilt allemaal netjes op voorhand hoor. Ik doe de voorbereidingen wel altijd in het weekend, zodat ik in de week gewoon een mandje erbij kan pakken en steekjes kan maken.

@ Rennie: dat is helemaal waar. En het geeft ook meer rust in je hoofd.

@ Guusje: dankjewel. Ik heb al zoveel quilts gemaakt, maar het blijft elke keer weer even leuk om aan een nieuwe te beginnen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...